Věděli jste, že...

- Muscle car je americké automobily s pohonem zadních kol vyráběné v letech 60 -70 a vybavené silnými V8 motory.
- ABS (Antiblockiersystem) - systém aktivní bezpečnosti vozidla, který zabraňuje zablokování kola při brzdění a tím ztráty adheze mezi kolem a vozovkou, čímž umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích . Vynalezeno v 1929.

1. ZIMNÍ KOLA NA VW T5.
2. PÁČKY-MANET.
3. VODNÍ CHLADIČ S VĚTRÁKEM NA FABII 1,2I.
4. ROVER 200 25 400 45 600 800 2.0 D TD SPOJKA SADA.
5. FORD MONDEO COUGAR 2.0 16V SPOJKA SADA.
6. FIAT PUNTO PALIO SEICENTO 1.1 1.2 SPOJKA SADA.
7. NISSAN TERRANO FORD MAVERICK 2.4 12V SPOJKA SADA.
8. NISSAN TERRANO FORD MAVERICK 2.7 TD SPOJKA SADA.
9. FORD TRANSIT 2.5 DI SPOJKA SADA.
10. NISSAN TERRANO II MAVERICK ZADNÍ BRZDOVÉ ČELISTI.
11. FORD MONDEO SCORPIO PŘEDNÍ BRZDOVÉ DESTIČKY SENZOR.
12. PEUGEOT 406 1.8 16V 1.9D PŘEDNÍ BRZDOVÉ KOTOUČE.
13. OPEL ASTRA ZAFIRA MERIVA PŘEDNÍ BRZDOVÉ KOTOUČE.
14. CITROEN SAXO AX PEUGEOT ZADNÍ BRZDOVÉ ČELISTI.
15. FORD ESCORT ZADNÍ BRZDOVÉ DESTIČKY.
16. FIAT DUCATO TYP14 TALENTO ZADNÍ BRZDOVÝ BUBEN.
17. PEUGEOT BOXER MAXI ZADNÍ BRZDOVÝ BUBEN.
18. FIAT DUCATO MAXI ZADNÍ BRZDOVÝ BUBEN.
19. CITROEN JUMPER TYP14 C25 ZADNÍ BRZDOVÝ BUBEN.
20. CITROEN BERLINGO XSARA C15 ZX ZADNÍ BRZDOVÝ BUBEN.

Žádné komentáře:

Turbodmychadlo - typ čerpadla určeného k čerpání plynů, jehož pohonnou jednotku tvoří turbína. K velkému rozšíření zařízení došlo jeho použitím u spalovacích motorů pro zvýšení celkového výkonu motoru pomocí zvětšení množství vzduchu a paliva vstupujícího do spalovacího prostoru. Výhodou turbodmychadel je nárůst výkonu motoru, spojený s pouze malým zvětšením hmotnosti. Turbodmychadlo totiž využívá jinak nevyužitou energii výfukových plynů a tím zvyšuje celkovou účinnost pohonné jednotky. Nevýhodou je u benzínových motorů nutnost použití nižšího kompresního poměru kvůli eliminaci samozážehu paliva. To nepříznivě ovlivňuje účinnost motoru v nízkých otáčkách, kdy turbodmychadlo nedodává potřebné množství vzduchu. Dieselové motory tímto problémem netrpí - jsou principiálně založené na samovznícení paliva. turbodmychadlo představuje výhodu ve větších nadmořských výškách, kde je nižší tlak vzduchu.